Bekymringspostkasse og forebyggende hjemmebesøg
Du kan kontakte os, hvis du er bekymret for din egen sundhed og trivsel. Det kan fx være:
- Ideer til netværk og samvær med andre
- Faldforebyggelse i dit hjem
- En snak om det at blive ældre
Du kan også kontakte os, hvis du er bekymret for en ældre medborger og er i tvivl om, hvor du kan henvende dig med din bekymring.
Efter henvendelse til Bekymringspostkassen vil en forebyggende medarbejder tilbyde et besøg hos dig eller den borger, du er bekymret for.
Hvad går besøget ud på?
Besøget foregår i dit eller borgerens hjem. Vi taler om den henvendelse, vi har fået, og hvad der er vigtigt for dig. Vi vil gerne være med til at løse problemer, før de vokser sig store og uoverskuelige.
Vi kan ikke bevillige ydelser, som f.eks. hjemmehjælp og hjælpemidler, men kan vejlede om, hvor du eller borgeren skal henvende sig. Vi kan hjælpe med at få skabt kontakt til de relevante medarbejdere.
Hvordan henvender jeg mig?
Du kan ringe på telefonnummer 20 70 07 31 eller skrive en mail til forebyggende@viborg.dk
Vi vil gerne have dit navn og telefonnummer, så vi har mulighed for at tale med dig og kunne stille uddybende spørgsmål til din henvendelse. Vi er fælles om ønsket om at hjælpe en sårbar medborger. Vi besøger kun borgeren, hvis han/hun ønsker det.
Læs mere i folderen om sårbarhed
Læs om 3 forskellige former for sårbarhed og hvordan man kan få hjælp