Du kan nogle gange stå i den situation, at du er bekymret for en ældre medborger og er i tvivl om, hvor du kan henvende dig med din bekymring. Du kan også stå i en situation, hvor du er bekymret for din egen sundhed og trivsel. 

De forebyggende medarbejderes bekymringspostkasse er stedet, hvor du kan rette henvendelse om din bekymring ved borgere over 65 år.

En henvendelse til bekymringspostkassen vil medføre, at en forebyggende medarbejder tilbyder et besøg hos den pågældende borger eller ved dig selv, hvis du har rettet henvendelse om din egen sundhed og trivsel som ældre.

Hvad går besøget ud på?

Besøget foregår i borgerens hjem. Vi vil tale om den henvendelse, vi har fået, og hvad der er vigtigt for den enkelte i forhold til sundhed og forebyggelse af sygdom. Vi vil gerne være med til at løse problemer, før de vokser sig store og uoverskuelige.

Vi kan ikke bevillige ydelser, som f.eks. hjemmehjælp og hjælpemidler, men kan vejlede om, hvor borgeren skal henvende sig, og vi kan hjælpe med at få skabt kontakt til de relevante medarbejdere.

Hvordan henvender jeg mig?

Du kan ringe på telefonnummer 20 70 07 31 eller skrive en mail til forebyggende@viborg.dk 


Du har mulighed for at være anonym: i det tilfælde må du ikke oplyse dit navn eller telefonnummer, heller ikke i en mail, når du retter henvendelse. 

Vi vil dog gerne have dit navn og telefonnummer, så vi har mulighed for at tale med dig og kunne stille uddybende spørgsmål til din henvendelse. Vi er fælles om ønsket om at hjælpe en sårbar medborger, og vi besøger kun borgeren, hvis han/hun ønsker det.

Hvis du oplyser dit navn og kontaktoplysninger, og hvis borgeren spørger om det, har vi pligt til at fortælle, hvem der har henvendt sig med sin bekymring.

Bekymringspostkasse

20 70 07 31